Łodzie motorowe

RIWA 400

Łódź RIWA-400 skonstruowana została pod kątem możliwości jej wszechstronnego wykorzystania, przede wszystkim dla zastosowań serwisowych, ale także dla celów rekreacyjnych.

Ze względu na swoją konstrukcję RIWA-400 doskonale sprawuje się, jako:

– łódź policyjna – patrolowa (ścigacz) i ratunkowa,
– łódź ratunkowa wodnego pogotowia ratunkowego i ratownictwa plażowego,
– łódź patrolowa i ratunkowa wodnej straży pożarnej,
– łódź patrolowa wszelkich straży wodnych (m.in – rybackich),
– łódź pomocnicza do zastosowania na barkach rzecznych,
– łódź pomocnicza do zastosowania na wszelkich statkach żeglugi śródlądowej, jak i pełnomorskiej, w tym – tankowcach, a także:

– łódź pomocnicza do narciarstwa wodnego i innych sportów wodnych i motorowodnych,
– łódź pomocnicza do obsługi regat żeglarskich,
– łódź dla wymagającego wędkarza,
– łódź dla amatorów spokojnej rekreacji na wodzie i pływania “spacerowego”.

Przy tej samej konstrukcji laminatu, łódź RIWA-400 wykonywana jest w dwóch wersjach:
standard – z zastosowaniem standardowych, aczkolwiek najwyższej jakości, wzmocnień
szklanych i poliestrów, posiadających stosowne certyfikaty towarzystw klasyfikacyjnych
(LRS, GL, DNV).
FR (fire retardant) – z zastosowaniem najwyższej jakości wzmocnień szklanych oraz
poliestrów trudnopalnych, posiadających stosowne certyfikaty wyżej wymienionych
towarzystw klasyfikacyjnych (LRS, GL, DNV), odpowiadających normom EN ISO 12215-
1:2000.

Łódź RIWA-400 wykonana w wersji FR odpowiada normom DIN EN 1914:1997-09 i posiada certyfikaty:
– niemieckiego BSBG (BinnenSchiffahrtsBerufsGenossenschaft)
– holenderskiego SI ( Scheepvaartinspectie).
Certyfikaty te zatwierdzają łódź RIWA-400 w wersji FR jako sprzęt pożarniczy i ratowniczy. Gwarantują one równocześnie najwyższą jakość materiałów zastosowanych przy budowie tej łodzi, trwałość jej konstrukcji, jej stabilność, bezpieczeństwo, oraz sprawność wypornościową, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Jest to bardzo istotne kryterium, także przy wyborze łodzi sportowej lub rekreacyjnej.

W wyniku wieloletniej, intensywnej współpracy naszego innowacyjnego zespołu oraz użytkowników produkowanych przez nas łodzi, RIWA-400 z roku na rok staje się coraz doskonalsza.

Najmocniejsze strony łodzi RIWA-400, przedstawiają się następująco:

Kadłub łodzi wykonywany jest metodą ręcznego laminowania z zastosowaniem najlepszych dostępnych na rynku materiałów konstrukcyjnych, posiadających wszelkie niezbędne certyfikaty.
Umożliwia to pełną kontrolę nad procesem laminowania i końcową jakością laminatu.
Jedno-skorupowe poszycie kadłuba wykonane jest z odpowiednio wzmocnionego laminatu.
W kadłub wklejone i wlaminowane są komory wypornościowe:
– dziobowa
– rufowa (dwukomorowa, rozdzielona obszerną bakistą zamykaną klapą),
– 2 boczne, zintegrowane z podłogą kokpitu,
o łącznej objętości ok. 700 litrów, co zapewnia niezatapialność, a przede wszystkim, wyporność i doskonałą stabilność łodzi, nawet przy pełnym obciążeniu.

Łódź posiada system samo-odpływu wody z kokpitu.

Obszerny kokpit i duża ilość miejsc siedzących pozwalają na wygodne pomieszczenie na łodzi nawet 8 osób.

Pokład, komory wypornościowe i podłoga wykończone są anty-poślizgowo, co podnosi komfort pasażerów.

Relatywnie bardzo szeroki kadłub (1,90 m), w połączeniu z jego małą wysokością (0,78 m) i proporcjonalnie dobraną długością, powoduje, że łódź jest bardzo kompaktowa, co pozwala na osiągnięcie bardzo dużej stabilności łodzi, nawet przy pełnym obciążeniu.

Płaskie, ale doskonale wyprofilowane dno z redanami, pozwala na osiąganie bardzo dużych prędkości oraz bardzo łatwe manewrowanie łodzią bez względu na prędkość.
Pozwala także na łatwe utrzymywanie stabilnego kursu przy każdej prędkości.

Pawęż dostosowana jest do łatwego montażu dowolnego silnika zewnętrznego z długim wałem.

Opcjonalnie, łódź może być wyposażona w owiewkę przednią z czterema szybami z wysokogatunkowych tworzyw sztucznych  oraz w pulpit sterowniczy z lub bez szyby.

Opcjonalne, łódź może być wyposażona w reling ze stali nierdzewnej oraz w drabinkę zejściową na pawęży.

Standardowo, łódź produkowana jest w kolorach:
kadłub – biały
pokład / owiewka przednia / pulpit sterowniczy – biały
komory wypornościowe – jasnoszary
podłoga kokpitu – jasnoszary.

Opcjonalnie, kadłub  może być wykonany:
–  w dowolnym innym kolorze z palety systemu RAL,
–  z powierzchniami kilkukolorowymi (w tym – z linią wodną),
–  w kolorach metalizowanych.

Standardowo, łódź pakowana jest w folię ochronną.